10 september 2018

Kommunikation

Planerad och genomtänkt kommunikation är en framgångsfaktor och en nyckelfråga för alla Nationella Kvalitetsregister.

Kvalitetsregisters kommunikation - Guide för registermedarbetare

Alla Nationella Kvalitetsregister hanterar mängder av mycket viktig information.
Fakta och erfarenheter samlas in och används i syftet att ge bästa möjliga vård, över hela landet.

Information behövs även om syftet med kvalitetsregistren och varför de är så viktiga för vården och forskningen.

Tips på vägen

Vill du ha hjälp med att lyckas med din kommunikation? Den här guiden vänder sig till kvalitetsregister som vill ha tips och råd för att nå ut till sina målgrupper.

Guiden, som är framtagen av Registercentrum Västra Götaland, ger tips om hur du kan göra en kommunikationsplan, hantera kontakter med media och sköta den digitala kommunikationen via din webbplats.

Kvalitetsregisters kommunikation - Guide för registermedarbetare (PDF, nytt fönster)

öppnas i nytt fönster

Kommunikatörsnätverk

Under hösten 2018 har vi startat upp kommunikatörsnätverket för de som arbetar specifikt med Nationella Kvalitetsregister.

Dessa personer ingår i kommunikatörsnätverket, tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp med något till ditt kvalitetsregister.

Ingela Larsen, kommunikatör Kansliet Nationella Kvalitetsregister (sammankallande)
Richard Björkman, kommunikatör, Registercentrum syd
Lena Söderqvist, kommunikatör, SLL
Charlotta Sjöstedt, kommunikatör, Registercentrum Västra Götaland
Anna Norrenge Söderstig, kommunikatör, Landstinget i Kalmar län
Ewa Marklund, administratör, Registercentrum norr

Hjälpte informationen på sidan dig?



Tack för att du hjälper oss!